Har du inte levt mitt liv, vet du ingenting.

En mycket klok människa (eh..) skrev så på msn idag. Och jag insåg hur jävla sant det är.

Jag kan inte sätta mig in i hur det är att ha anorexia. Jag kan inte förstå hur det är att vara så fattig att man inte har råd med mat för dagen. Det kan bara de som varit med om det.

Och lika lite kan någon sätta sig in i hur jag har, eller har haft, det. Många har försökt, inte allra minst psykologer, behandlingspersonal och läkare. De försöker om och om igen, och misslyckas lika brutalt varje gång. Och många kommer och säger "jag vet hur det känns, jag förstår precis.." flera gånger. Både kända och kända människor.

Visst, det är väl något sätt för dem att visa att de bryr sig. Men jag blir lika irriterad varje gång. Jag har ingen aning om hur det är att vara Anna Larsson, och ingen har nån aning om hur det är att vara en aspiebrud heller. Jag har några kompisar med AS, och vi förstår varandra bättre än de flesta andra gör. Men jag kan verkligen inte sätta mig in i hur de har det.

Men det var inte riktigt så dystra tankar jag tänkte skriva om idag! Jag har äntligen (tror jag) lärt Rally att ligga. Hoppas att han fattar nästa gång också, men han är en väldigt smart hund.

Dessutom är det tävling imorgon! Jag är sjukt jävla pepp, det kommer bli så jävla kul. Och ikväll kommer min älskling, Christin <3. Ska bli underbart att träffa henne igen. Och ev. blir det till att träffa massa österrikare ikväll också, det beror på hur länge C ska stanna.

Men i allmänhet är det här en rätt bra dag, jag är sjukt jävla pepp på det mesta =D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag trodde du skämta om det där :O

Haha (eh...) x'D

Men ja, det är sant, väldigt sant. Det du skriver i texten med.

Btw, din blogg är intressant att läsa! :>

2009-08-21 @ 19:28:46
Postat av: Anonym

Glömde säga att det är en text ur låten Nordman - Laglöst land! :P

2009-08-21 @ 19:29:19
Postat av: Anonym

Hej!



Tycker din blogg är super bra! kollar den flera gånger om dagen! Jag känner en tjej som också har AS som har hoppat av skolan och har svår deprission, panikångest och skär sig själv. Har gjort eller forsätter. de vet ja inte. Hon är nu 18 år. Intresserad att träffas och prata? Hon är hel mysig tjej och ja har varit vän med henne länge!

Kram stina

2009-08-22 @ 16:05:44
Postat av: Isabelle Dahlgren

Hej Stina!

Tack för berömmet :) Åh, jag tycker det är så hemskt att höra om unga tjejer som har det dåligt. Har du msn eller något? Du får gärna adda mig på [email protected]!

//Isabelle



Woaska, där ser man ;=

2009-08-22 @ 22:43:13
URL: http://isabelleskaniner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0