Mitt privatliv har tagit semester.

Nu har jag iofs inte haft ett privatliv på väldigt, väldigt länge med tanke på att mina föräldrar kollar upp precis ALLT jag gör.  Åka till Göteborg ensam är inte ens att tänka på. Är jag nånstans ringer de minst en gång i timmen för att höra vad jag gör. Och att åka till stockholm är det starkt förbud mot.

Men jag har iallafall haft nöjet att få vara mig själv i mitt eget hem. Iom att mitt internet inte funkar i stugan där jag bor är jag inne i huset mest hela tiden, utom när jag sover. Men nu har det kommit hit två österrikare, 16&17 år som ska bo här i sex veckor. Plötsligt börjar man tänka på precis allt man gör. Vad man lyssnar på för musik (stängde av håkan, för de satt och skrattade i sitt rum, tänk om de skrattade åt min musik?), vad man har på sig, vad man äter, allt! jag hatar att äta inför folk jag inte känner, och nu sitter det helt plötsligt två helt främmande killar vid matbordet när jag ska äta. Känns som om de stirrar på mig. Och jag går sällan runt i annat än skitiga mjukisbyxor och en sleten t-shirt i storlek XXL när jag är hemma, finns ingen anledning att byta kläder eftersom jag blir smutsig så fort jag går ut. Men fan vad de stirrade på mig när jag hälsade på dem! Kanske inte så konstigt, mina kläder är täckta av målarfärg och håret har helt plötsligt slingor i vitt.

Annars är det en rätt bra dag. Har hållt mig sysselsatt så mycket som möjligt. Var ute i skogen med hunden, det var jättemysigt. När jag var liten var jag mycket i skogen ensam, men nu vågar jag inte gå dit ensam. Har alltid med mig en kanin när jag går dit. Men nu har jag min lilla hund som håller mig sällskap, det är skönt.

Men blev jävligt irriterad idag. Min bror åkte iväg för att lana, med en tpkabel som jag använder till datorn. Han sa att jag kunde använda det trådlösa istället. Och visst, det hade jag ju kunnat göra, om det inte vore för den lilla detaljen att det inte funkar. Så nu sitter jag i hans rum med den bärbara, som är snabb som en snigel. Dessutom är det bara en 10cm vägg mellan mig och österrikarna.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0