Sova.

Det är som om jag sover igen allt jag missade för flera år sen. Då sov jag max tre timmar per natt. Nu sover jag minst 12. Men jag älskar att sova! Det är underbart. Men jag drar mig för att gå och lägga mig. Varför? För jag vet inte hur jag ska vakna upp. Mår jag bra är jag vaken så länge som möjligt, jag vill ta vara på känslan. Men mår jag skit vill jag helst gå och lägga mig så fort jag vaknar. Då är det typ gå upp, dricka mjölk, ge kaninerna mat, gå och lägga sig igen. Oftast sover jag jättelänge när jag mår dåligt.

Och det blir ett sånt jävla hinder. Jag planerar saker, men sen sover jag över det. Och folk blir arga. Jag vet inte hur jag ska förklara för dem att jag mår som jag gör, att jag inte kan hjälpa att jag ibland sover 20 timmar i sträck. Det suger, helt enkelt.  Alla andra säger att jag är konstig, störd i huvet, knäpp när jag berättar att jag sover så mycket. De säger att de får ont i huvet om de sover så mycket. Jag får ont i huvet om jag sover mindre än 10 timmar.

Men så kommer de där bra dagarna. När jag vaknar fem på morgonen, pigg och utvilad. Då blir jag så uppfylld av att jag kan må bra att jag tar ut mig totalt. Sen ligger jag där, i sängen. Jag börjar lära mig nu. Vaknar jag fem på morgonen, skitpigg och redo att ta över världen, så sover jag i två dygn efteråt. Och sover jag inte i två dygn fylls hela jag av rivande ångest. Jag har inte hittat någon balans än. Alla andra sover i 8 timmar. Går och lägger sig elva, vaknar 7. Jag vet aldrig när jag ska vakna. För om någon väcker mig är hela dagen förstörd. Då blir jag bara sittande. Jag måste få sova, jag klarar mig inte annars.

Bakom mig så luktar släckta bränder
Så otäckt långt var jag beredd att gå I din närhet
Jag skyddar mitt förvuxna dumma hjärta
Jag ser mig aldrig om

Sömnen kommer som en vän tur, retur mot tystnaden
Sömnen kommer som en vän den dömer ingen
Glömmer ingen, öppnar bara famnen

En gång i en framtid ska jag glömma
Hur otäckt långt jag var beredd att gå I din närhet
Jag upprepar ett löjligt gammalt mantra
Jag ser mig aldrig om
Jag ser mig aldrig om

Kommentarer
Postat av: anonym

du är min förebild.

du verkar vara en stark personlighet, och jag tror på dig, jag vet att du klarar av det här!

2009-08-17 @ 11:15:14
Postat av: Anonym

Heeej;D Mycket bra blogg!

Tänkte bara tipsa om en föreläsning som är den 27/8 i skövde som handlar om Panikångest den är helt gratis.

här är länken http://www.medborgarskolan.se/templates/pages/CoursePage.aspx?lid=1496&cid=261600_Gustav&cc=1



Kram stina

2009-08-17 @ 19:23:13
Postat av: Isabelle

Hej, tack för kommentarerna och tack för tipset!

2009-08-17 @ 22:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0